Om oss

Namdal flyklubb starta sin virksomhet tidlig på 1970-tallet . Klubben ble opprinnelig drevet som motorflyklubb. PÅ 80-tallet ble det bygget hangar og klubblokale med økonomisk støtte fra Idrettsforbundet.

Etter en periode med lavt aktivitetsnivå, kom det i 2007 i gang noe mer aktivitet,

Klubben etablerte i 2009 egen Sportsflyavdeling i tillegg til Motoravdeling. I dag er det Sportsflying som er hovedaktiviteten i flyklubben.

I dag har vi motorflygere, sportsflyger og seilflygere tilknyttet Namdal Flyklubb. Vi er lokalisert på Namsos Lufthavn og har klubbhus og hangar vegg i vegg med Avinors anlegg.

Flyklubben jobber med det formål å utvikle et postitivt flymiljø, rekruttere klubbmedlemmer, fremtidige piloter, og legge til rette for et klubbmiljø som tenker sikkerhet for hver enkelt.

Vi har nært samarbeid med flyklubbene rundt oss, og har ofte besøk både fra inn- og utland. Dette ser vi som frukter av at vi har et godt og postitivt flymiljø, som har som mål å ta vare på hvert enkelt medlem, uansett kjønn, alder og legning.

Vi er rundt 40 medlemmer i dag, yngste er 17 og eldstemann 73 -alle ungdommer!! Vi har en økende kvinneandel, noe som klubben er stolt over!

Om du har lyst til å besøke oss er det bare å ta kontakt med klubbens leder Håvard Grong m: 990 90 601 eller husansvarlig John Marvin Saugestad m: 470 15 320.